Direct naar de contentDirect naar de footer
WELKOM BIJ VAN DER VALK HOTEL WIERINGERMEER
WELKOM BIJ VAN DER VALK HOTEL WIERINGERMEER
Bar V
Restaurant
(H)eerlijk dineren

WELKOM BIJ VAN DER VALK HOTEL WIERINGERMEER

Voor een te gek verblijf hebben wij in onze online room directory alle nodige informatie verzameld. Voor eventuele vragen en to-do's in de omgeving kunt u altijd terecht bij onze enthousiaste receptie medewerkers.

Namens ons gehele team wensen wij u een prettig verblijf in ons gezellige hotel.

Met onder andere

  • Ontbijt
  • Lunchbuffet
  • Diner
  • Faciliteiten
ONTBIJTBUFFET

ONTBIJTBUFFET

Elke ochtend kunt u deelnemen aan het ontbijtbuffet.

maandag t/m vrijdag
06.00 - 10.30 uur
zaterdag & zondag
06.30 - 10.30 uur

Het is mogelijk om het ontbijt in uw kamer te laten serveren, dit kan iedere dag vanaf 7.30 uur tot 10.30 uur. De kosten hiervan zijn €16,00 per persoon.

Á la carte

Á la carte

Voor een smakelijke lunch of diner bent u dagelijks welkom in ons restaurant.
Reserveren is niet noodzakelijk maar wel aan te raden.
U kunt hier onze menukaart alvast bekijken.
Ook kunt u een deel van de gerechten bestellen als roomservice, hiervoor kunt u de QR-code van Anna-Bell scannen.

Reserveer uw tafel hier
Lunchbuffet

Lunchbuffet

Elke vrijdag en zondag van 12:00 uur tot 14:00 uur kunt u deelnemen aan het lunchbuffet. Ideaal voor een snelle lunch of wanneer er iets te vieren is.

€16,- per persoon

Reserveer hier uw tafel

EXTRA'S

  • EXTRA'S

    MINIBAR BOX

    Voor €12,50 kunt u bij de receptie een minibar box bestellen.
    Deze is gevuld met:

    - 2 flesjes Heineken - 2 blikjes Fuze tea
    - 1 flesje rode wijn - 1 flesje witte wijn
    - 2 blikjes cola - Lion, KitKat & Pringles

  • EXTRA'S

    FRUITMANDJE

    Voor €7,50 kunt u bij de receptie een fruitmandje met vers fruit bestellen.

  • EXTRA'S

    LUNCHPAKKET

    Bij ons heeft u de mogelijkheid om een lunchpakket te bestellen om mee te nemen. U kunt kiezen uit een door ons samengesteld pakket, deze bestaat uit gesmeerde boterhammen, een stuk fruit, een snack en een flesje drinken. De kosten hiervoor zijn €10.00.
    U kunt ook zelf uw lunchpakket samenstellen bij het ontbijt buffet. De kosten hiervoor zijn €11.00.

  • EXTRA'S

    SOUVENIR VITRINE

    Bij onze hotelreceptie hebben wij een vitrine staan met allerlei leuke souvenirs zoals o.a. de Jan van Haasteren Valk puzzel, het boek over de geschiedenis van familie Van der Valk en Toekan ‘happy socks’.

  • EXTRA'S

    WIJNEN OP DE KAMER

    Al vanaf €19.50 kunt u een fles wijn op de kamer laten zetten.
    Hierbij hebben wij keuze uit onze huiswijnen of een andere wijn van de wijnkaart. Dit kunt u bestellen bij de receptie.

  • EXTRA'S

    FOLDERREK

    Naast de receptie staat een folderrek. Hier kunt u terecht voor informatie voor diverse, leuke uitjes in de buurt.

  • EXTRA'S

    SURPRISE!

    Iets te vieren tijdens uw verblijf?

    Vraag onze receptie naar de mogelijkheden.

  • EXTRA'S

    Bediening Whirlpool

    Wanneer u de exclusief suite geboekt heeft kunt u ook gebruik maken van de Whirlpool.

    Hier vindt u een uitgebreidde beschrijving daarvan

Hotel Wieringermeer

Hotelinformatie en huisregels

Hotel Wieringermeer wil u de service bieden die u verdient, hieronder leest u daar alle informatie over. Voor onze huisregels, klikt u hier.

Aansprakelijkheid
De directie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor verlies, diefstal of vergeten voorwerpen.
Wij adviseren u geen waardevolle spullen onbeheerd achter te laten op uw kamer.
U kunt gebruik maken van het kluisje op uw kamer of u kunt uw waardevolle spullen afgeven bij de receptie.

Airconditioning
Op alle kamers bevindt zich een airconditioning om uw klimaat zo aangenaam mogelijk te maken. Deze is te bedienen met het paneel aan de muur.

Alarm
In geval van nood verzoeken wij u direct contact op te nemen met de receptie (toets 9).
In geval van een levensbedreigende situatie kunt u contact opnemen met het landelijk alarmnummer.
Toets eerst een 0 voor een buitenlijn, daarna 112.

Algemene informatie
Wilt u meer inlichtingen omtrent culturele activiteiten, excursiemogelijkheden, bioscoop- en
theaterprogramma’s, kerkdiensten en/of toeristische informatie , neemt u dan contact op met de receptie. (toets 9)

Arts/Apotheek
Heeft u tijdens uw verblijf behoefte aan medische zorg, neemt u dan contact op met de receptie
(toets 9). De receptie verwijst u indien nodig naar de dichtstbijzijnde arts/apotheek.

Automaten
Als extra service kunt u voor een flesje frisdrank terecht bij onze frisdrankautomaat. Deze kunt u vinden op de begane grond van het hotel in het trappenhuis.

Babybedjes
Babybedjes kunnen door de receptie op de kamer verzorgd worden. Hiervoor berekenen wij een toeslag van 10 euro per nacht.

Bagagetransport
Heeft u hulp nodig met uw bagage? Wij helpen u graag met het verplaatsen van uw bagage naar en van de kamer. U kunt dit aangeven bij onze receptie.

Banken
In het centrum van Wieringerwerf bevinden zich diverse geldautomaten.
Het is ook mogelijk om bij de receptie geld op te nemen.

Betaalmiddelen
Wij accepteren de volgende betaalmiddelen: Contant, Pin, Van der Valk Cadeaubon en de volgende creditcards: American Express, Euro/Mastercard en Visacard.

Brand
Bij het ontdekken van brand dient u als volgt te handelen:

- Blijf kalm.
- Meld de brand direct bij de receptie. ( toets 9 )
- Sluit ramen en deuren.
- Blijf laag bij de grond in geval van sterke rookontwikkeling.
- Volg de aanwijzingen van het hotelpersoneel op.
- Wanneer u een luide sirene van het ontruimingsalarm hoort, dient u het gebouw zo spoedig mogelijk te verlaten. De vluchtroute met de nooduitgangen vindt u naast uw hotelkamer deur.
- Meldt u zich bij een medewerker van het hotel/brandweer als u veilig het hotel verlaten heeft.

Conferenties / Vergaderingen
Wij bieden u uitgebreide mogelijkheden voor het organiseren van conferenties, vergaderingen,
bruiloften en partijen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de receptie.

Dekbed
Indien u meer comfort wenst in de vorm van een extra dekbed, neemt u dan contact op met de receptie (toets 9).

Elektriciteit
De netspanning is 220 Volt.

Fietsenstalling
Wij beschikken over een afgesloten fietsenstalling . Deze bevindt zich direct achter het restaurant. De fietsenstalling is te openen met de kamersleutel.

Föhn
Op elke kamer is een föhn aanwezig. De föhn vindt u in de badkamer naast de spiegel.

Gevonden of verloren voorwerpen
Let goed op bij het verlaten van de kamer dat u niets achterlaat. Denk hierbij ook aan uw kluisje. Wanneer u iets gevonden of verloren heeft, wendt u zich dan tot de receptie. Gevonden voorwerpen worden +/- 3 maanden bewaard.

Handdoeken
Indien u meer handdoeken wenst, verzoeken wij u dit aan ons door te geven via de receptie. Omdat handdoeken vaak onnodig gewassen worden, wordt het milieu door alle wasmiddelen flink geschaad.
Daarom vragen wij u of u uw handdoek, indien hij niet gewassen hoeft te worden, terug te hangen op de handdoekhouder. Als uw handdoek wel gewassen dient te worden, legt u uw handdoek in het bad, in de wasbak of op de grond.

Huisdieren
Huisdieren zijn ook welkom bij Van der Valk Hotel Wieringermeer. Hiervoor berekenen wij een extra toeslag per nacht op de begane grond op de comfort kamers. In het restaurant mogen zij ook naar binnen. Zij dienen dan wel aangelijnd te zijn.

Inchecken
Vanaf 14:00 uur kunt u over uw hotelkamer beschikken. U kunt indien de kamer eerder beschikbaar is, eerder inchecken. Bij het inchecken wordt u verzocht vooruit te betalen. U kunt ook een autorisatie van uw creditcard laten maken, zodat u bij het uitchecken kunt betalen.

Internet
Wij beschikken over gratis WIFI draadloos internet van KPN in alle openbare ruimtes, zalen en hotelkamers.

Klachten /opmerkingen
Eventuele klachten en/of opmerkingen kunt u melden bij de receptie of per email: info@wieringermeer.valk.nl. Bij dringende gevallen zal de dienstdoende manager worden ingeschakeld.
Wij staan open voor opbouwende kritiek.

Kluis
Op iedere kamer en suite bevindt zich een kluisje waarin u uw waardevolle spullen kunt bewaren. De kluisjes kunt u gebruiken d.m.v. het instellen van een persoonlijke code. De gebruiksaanwijzing vindt u op de deur van het kluisje. Wij verzoeken de kluisdeur open te laten wanneer u uitcheckt. De directie aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies of diefstal van kostbaarheden.

Koffie
In uw kamer vindt u een Nespresso koffie/ theeautomaat. Met de capsules heeft u de mogelijkheid een kop koffie of thee te zetten. Onze huishouding zal bij gebruik, de capsules aanvullen. Indien u extra capsules en/of benodigdheden wenst, verzoeken wij u zich tot de receptie te wenden.

Kussen
In de kledingkast op de kamer vindt u 1 extra hoofdkussen. Indien u nog een extra kussen wenst, neemt u dan contact op met de receptie. (toets 9)

Lazy Sunday late check out
Een late check- out is mogelijk op de zondag, op onze comfort kamers, o.b.v. beschikbaarheid. Voor een late check-out worden extra kosten in rekening gebracht (m.u.v. kamerreserveringen gemaakt via een Valk account). Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de receptie (toets 9)

Medische Hulp
Heeft u onverwachts een arts of ambulance nodig, belt u dan onmiddellijk de receptie ( toets 9 )

Mindervalide Faciliteiten
Van der Valk Hotel Wieringermeer beschikt over een mindervalide toilet. Deze bevindt zich op de begane grond van het restaurant, aan het einde van de gang rechts bij de receptie. Ons hotel beschikt tevens over een mindervalide kamer.

Minibar

In de kast bevindt zich een minibar, om uw producten te koelen. De minibar zult u leeg aantreffen.

Naaigarnituur
Een naaigarnituur kunt u vragen bij de receptie.

Nachtportier
De receptie is 24 uur per dag geopend. Van 23:00 tot 07:00 uur is onze nachtportier aanwezig. U kunt onze nachtportier bereiken door naar onze receptie te bellen. ( toets 9 )

Niet storen
Indien u niet gestoord wenst te worden, hangt u het rode ’niet storen’ kaartje aan de buitenzijde van de kamerdeur. Zolang het bordje aan de deur hangt, wordt de kamer niet gereinigd. Als om 13:00 uur het niet storen kaartje nog steeds aan de deur hangt, wordt er een waszak met schone handdoeken aan de deur gehangen.

Nooduitgangen
Alle nooduitgangen zijn duidelijk aangegeven in de gangen en voorzien van noodverlichting. De dichtstbijzijnde nooduitgang staat aangegeven op de binnenkant van uw kamerdeur.

Ontbijt op Bed
Voor de liefhebbers kunnen wij, tegen een meerprijs, een ontbijt op de kamer serveren. Dit is iedere dag mogelijk van 07:30 – 10:30 uur.

Openbaar vervoer
Direct voor het hotel bevinden zich twee bushaltes. Vanuit hier kunt u met de bus naar Alkmaar of
Leeuwarden. In het centrum van Wieringerwerf bevinden zich nog meer bushaltes. Hier kunt u
de bus nemen richting Hoorn, Den Helder en Schagen. Voor de haltes, exacte tijden en meer informatie over het openbaar vervoer kunt u terecht bij de receptie.

Parkeren
U kunt uw auto op de gratis parkeerplaatsen parkeren. Wij verzoeken u alleen de gemarkeerde plaatsen te gebruiken. Direct naast de hoofdingang van het restaurant bevindt zich een parkeerplaats voor mindervaliden. Tevens bevindt zich naast de ingang van het hotel een mindervalide parkeerplaats. Het parkeerterrein is 24 uur per dag toegankelijk.

Printen
Wilt u iets geprint hebben? Dan kunt u de bestanden doormailen naar onze receptie en
dan zullen wij deze voor u uitprinten. U kunt het volgende emailadres hiervoor gebruiken:

info@wieringermeer.valk.nl .

Post
Als er post voor u is binnengekomen, wordt deze naar uw kamer gebracht. Uitgaande post kunt u
afgeven bij de receptie. Deze wordt dan dezelfde dag nog gepost indien dit voor 15:00 uur bij de
receptie is afgegeven.

Receptie
Heeft u vragen of opmerkingen, dan kunt u zich te allen tijde wenden tot de receptie.
Onze receptie is 24 uur per dag bereikbaar. (toets 9)

Reserveringen
Onze receptionisten zijn u graag van dienst bij het maken van een reservering in één van onze andere
Van der Valk vestigingen.

Roken
In ons hotel en restaurant is het niet toegestaan om te roken. Bij overtreding van dit verbod zullen wij u een boete opleggen en extra schoonmaakkosten in rekening brengen. Roken is wel toegestaan op het terras of balkon van uw hotelkamer. Er hangt een asbak aan de buitenmuur van uw hotelkamer.

Rookwaren
Sinds 1 januari 2022 is er een verbod op openbare sigaretten verkoop. Wij beschikken daarom niet meer over een rookwaren-automaat. Voor rookwaren refereren wij u naar het Shell-station of diverse verkooppunten in het dorp.

Roomservice
Van 17:00 tot 22:00 uur is het mogelijk om roomservice te bestellen. Hiervoor kunt u de Anna-bel QR-code scannen. Deze bevind zich duidelijk zichtbaar op een flyer in uw kamer. Het menu is hierin te vinden.

Schoenpoets
Voor doekjes om uw schoenen te poetsen, kunt u zich melden bij de receptie.

Schrijfgerei
Notitieblokjes en pennen zijn op verzoek te verkrijgen bij de receptie.

Sleutelkaartje

Uw kamersleutel (keycard) kunt u tijdens uw gehele verblijf bij u houden. Deze heeft u nodig om via de buitendeur uw hotelkamer te betreden. U wordt vriendelijk verzocht uw sleutelkaart bij vertrek af te geven bij de receptie.

Speeltuin
De trampoline is bereikbaar via het terras.

Stekker / Adapter
Wij hebben bij de receptie een universele stekker / adapter te leen.

Strijkijzer / Strijkplank
Indien u een strijkijzer/strijkplank wenst te gebruiken, kunt u dit via de receptie kenbaar maken.(toets 9) De spullen zullen dan op uw kamer worden gebracht.

Taxi
Bij de receptie kunnen wij een taxi voor u bestellen.

Telefoon
Receptie : Toets een “9”
Buitenlijn : Toets eerst een “0”
Alarmnummer : Toets eerst een “0” vervolgens “112”
Andere hotelkamer : Toets het kamernummer in bv: 101

Televisie
De televisie is te bedienen met de afstandsbediening. Deze is op de kamer te vinden.

Toiletartikelen
Bent u iets vergeten of zijn er niet voldoende toiletartikelen aanwezig? Bij de receptie hebben we diverse toiletartikelen verkrijgbaar zoals een tandenborstel, tandpasta, scheermesje etc.

Uitchecken
Op de dag van vertrek wordt u vriendelijk verzocht uw kamer vóór 12.00 uur te verlaten. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw kamerpasje af te geven bij de receptie wanneer u vertrekt? Wij informeren u graag over de mogelijkheden en kosten wanneer u langer gebruikt wilt maken van uw kamer.

USB
Boven uw bureau bevindt zich een USB oplaadpunt, hier kunt u d.m.v. uw UBS kabel uw tablet of telefoon opladen

Wasserette

Voor meer informatie over deze service of over de prijzen kunt u contact opnemen met de receptie (toets 9).

Wekservice
U kunt aan de receptie doorgeven op welk tijdstip u gewekt wilt worden (toets 9)

Ziekenhuis
Wanneer een spoedopname in het ziekenhuis noodzakelijk mocht zijn, zal onze receptie u graag hierbij helpen. Bij de receptie kunt u tevens informatie verkrijgen over het dichtstbijzijnde ziekenhuis. ( toets 9 )